اشتراک گذاری پست

افتر افکت چیست؟ معرفی پروژه آماده افتر افکت

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که نرم افزار افتر افکت چیست؟ چه کاربردهایی دارد و به چه علتی یادگیری آن برای طراحان موشن گرافیک و جلوه های ویژه مهم است.

تاریخچه نرم افزار افترافکت

نرم افزار افترافکت یکی از برنامه های کاربردی و بسیار جذاب در زمینه خلق جلوه های بصری می باشد. این برنامه می تواند به سادگی با ترکیب مالتی مدیاهای مختلف مانند فیلم، عکس، صدا، جلوه های گرافیکی و… به عنوان یک برنامه کاربردی برای انجام کارهای انیمیشنی و پیش تولید فیلم ها مورد استفاده قرار بگیرد. اولین نسخه این برنامه در سال 1993 عرضه شد و از همان ابتدا به دلیل داشتن امکانات بسیار زیاد در بین طرفداران این سری از برنامه ها به شدت محبوب شد. این برنامه توسط شرکت علم و هنر طراحی شده و در سال بعد آن نسخه دوم آن وارد بازار شد. بعد از محبوب شدن این برنامه شرکت ادوب اقدام به خرید این برنامه کرده و نرم افزار ادوبی افتر افکت 3 را در همان سال وارد بازار کرد و بعد از آن نیز هر ساله با آپدیت ها و نسخه های جدیدش در حال پیشرفت و رشد می باشد. بعد از ساخت نسخه های متعدد آن با ایجاد شدن قابلیت پلاگین به این برنامه روند رشد آن نیز بسیار بیشتر شده و باعث شده است که افراد بتوانند به راحتی با نصب انواع افزونه های کاربردی ویژگی های جدیدی را به برنامه خود اضافه کنند و همین عامل باعث شده است که از این برنامه بتوان در بخش های بسیار زیادی استفاده نمود.

نرم افزار افترافکت

چرا باید از ادوبی افتر افکت استفاده کرد؟

چرا باید از ادوبی افتر افکت استفاده کرد ؟ شاید بتوان دلایل زیادی را برای محبوبیت این برنامه اعلام کرد، اما ویژگی بسیار جذاب این برنامه در خلق انیمیشن ها و افکت های بسیار جذاب می باشد که می تواند بسیار واقعی و رئال دیده شود. همچنین این برنامه به دلیل داشتن افزونه ها و پریست های بسیار زیاد می تواند در بخش های مختلف تولید یک ویدئو مورد استفاده قرار بگیرد و همین ویژگی این برنامه را از سایر برنامه های رقیب خود جدا کرده است. البته ویژگی ها و استفاده های ادوبی افترافکت محدود به این بخش ها نمی باشد و می توانید از این برنامه در خلق برنامه هایی چون ایجاد افکت بر روی ویدئوها و فایل های تصویری، خلق موشن گرافیک های خلاقانه و جذاب، ایجاد جلوه های بصری متحرک و جذاب و… نیز استفاده کنید و از این برنامه نهایت لذت را ببرید. سوالی که بعضی از افراد از ما میپرسند بهترین نسخه ی افتر افکت چیست؟ همیشه کاربران سعی می کنند جدیدترین نسخه را نصب داشته باشند ولی با توجه به اینکه نسخه های جدید همیشه دارای باگ هایی هستند بهتر است کمی با تاخیر اقدام به نصب نسخه جدید کنید. در حال حاضر پایدارترین نسخه افتر افکت ، نسخه  2020 می باشد.

آیا برنامه افتر افکت با ادوب پریمیر متفاوت است؟

آیا برنامه افتر افکت با ادوب پریمیر متفاوت است؟

یکی از سوال هایی که بسیاری از افراد در زمینه طراحی و ساخت ویدئو همیشه از خود می پرسند، آیا برنامه افترافکت با ادوب پریمیر متفاوت است؟ این دو برنامه به دلیل هم خانواده بودن و ساخته شدن توسط یک شرکت، تا حدودی شبیه بهم هستند، اما کارکردهای کاملا متفاوتی دارد. در اصل برنامه افترافکت برای ساخت جلوه های ویژه و یا پویانمایی های مختلف طراحی شده است و بیشتر از آن برای تولید یک محتوای کاملا تخیلی استفاده می شود که در آن المان های مختلف واقعی نیز قرار داده شده است. اما برنامه ادوب پریمیر، به منظور ساخت یک ویدئو نیست و در آن بیشتر سعی می کنند تا ویدئوها را ادیت کرده. بخش های از آن را برش زده و یا بخش های خاصی را به آن اضافه نمود. هرچند پریمیر ویژگی های دیگری چون اصلاح رنگ فیلم نیز دارد اما به طور حرفه ای مخصوص ویرایش فیلم می باشد. اگر بخواهید به صورت حرفه ای با افتر افکت و پریمیر کار کنید، بسیار تفاوت دارند، زیرا هر کدام ویژگی هایی دارد که دیگری آنها را ندارد. به عنوان مثال استفاده از جلوه های ویژه کار بسیار ساده ای است که می توانید در افترافکت از آن بهره شوید، اما برنامه ادوب پریمیر این امکان را نمی تواند به آسانی افترافکت در اختیار شما قرار دهد. پس حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر هدف شما ایجاد افکت های گرافیکی یا استفاده و ساخت فوتیج جلوه های ویژه بسیار خاص و یا حتی طراحی انواع موشن گرافیک های جذاب می باشد، حتما از برنامه افتر افکت استفاده کنید.

موشن گرافیک و جلوه های ویژه در افتر افکت

دو مورد از ویژگی های بسیار خاصی که باعث شده، این برنامه بسیار محبوب باشد، توانایی ساخت انواع موشن گرافیک و یا ایجاده انواع جلوه های ویژه می باشد. این برنامه حتی در بسیاری از فیلم های برتر دنیا نیز استفاده شده است و با آن توانسته اند جلوه های بسیار طبیعی همچون ایجاد انفجار و یا حمله موجودات فرازمینی را با گرافیک خارق العاده ای ایجاد کند.

این برنامه با داشتن افزونه ها و افکت های بسیار زیاد دست طراحان و ویدئو سازان را بسیار باز گذاشته است و تلاش کرده است که هر فرد بتواند بسته به میزان دانش خود از این برنامه استفاده کند، ایجاد افکت های مختلف بر روی متن ها و یا تصاویر و یا خلق بخش های کاملا بصری بر روی ویدیوها با گرافیک بسیار خارق العاده از ویژگی های افتر افکت می باشد. همچنین سایت هایی هستند که آرشیو جامعی از پروژه آماده افتر افکت و مجموعه پریست حرفه ای افتر افکت در آنها وجود دارد که میتوانید از آنها در پروژه های خود استفاده کنید. تنوع و همچنین ایجاد ویژگی های بصری دلخواه جزء ویژگی های بسیار خاص افترافکت می باشد که دست هر فرد را برای خلق هر آنچه در ذهن دارد باز میگذارد.

امیدواریم توانسته باشیم یک شمای کلی از نرم افزار افتر افکت ارائه داده باشیم. شما چقدر از این نرم افزار استفاده می کنید؟ آیا صرفا به عنوان یک سرگرمی به آن نگاه می کنید یا برای شما درآمد زایی هم داشته است؟ بعنوان کسی که از این نرم افزار امرار معاش می کند راضی هستید؟ چقدر از پروژه آماده افتر افکت برای کارفرمایان خود استفاده می کنید؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود را از طریق تلگرام  با ما درمیان بگذارید.

Telegram Channel