اشتراک گذاری پست

پریمیرپرو Premiere pro بهتره یا پریمیرالمنت Element

دانلود پریمیر 2020

هر شخصی که قصد ورود به دنیای میکس فیلم یا تدوین فیلم با محصولات ادوبی را دارد، در قدم اول با نرم افزار پریمیر از شرکت ادوبی آشنا میشود. این نرم افزار را میتوان یکی از 4 نرم افزار برتر در سطح حرفه ای برای تولید ویدیو دانست، اما نکته ای وجود دارد، نرم افزار پریمیر دارای دو نسخه است، یعنی دو نوع پریمیر وجود دارد، نوع اول را میگوییم پریمیرپرو Premiere Pro و نوع دیگر را میگوییم پریمیر المنت Premiere Element، پس باید یکی از این دو نوع پریمیر را برای یادگیری و انجام تولید فیلم یا ساخت ویدیوهایی که قصد داریم، انتخاب کنیم.

برای مقایسه ی پریمیرپرو با پریمیرالمنت باید آنها را بشناسیم

برای اینکه بدانیم کدام پریمیر یعنی پریمیرپرو یا پریمیرالمنت برای ما مناسب است باید از قابلیت ها و امکانات هر دو پریمیر آگاهی پیدا کنیم یعنی آنها را باهم مقایسه کنیم تا بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم. قرار نیست ما از هر نرم افزاری توقع داشته باشیم که بتواند تمام نیازهای تولید فیلم ما را انجام دهد، هر پریمیر دارای قابلیت های مخصوص به خود میباشد که بر اساس نیاز باید آنرا انتخاب کنیم. در قدم اول بیاید بررسی کنیم که هرکدام پریمیر چه توانایی هایی دارد.

هردو پریمیر بسیار خوب و در زمینه میکس فیلم یا تولید ویدیو کارآمد هستند اما در دو گروه متفاوت یا کلی قرار گرفته اند، پریمیرپرو Premiere Pro در دسته ی کاملا حرفه ای برای تدوینگران تولید ویدیو در سطح بالا و پریمیرالمنت Premiere Element در سطح کاربران عادی و متوسط قرار گرفته است.

گزینه های مقایسه ای پریمیرپرو با پریمیرالمنت

برای بدست آوردن یک مقایسه ی مناسب از پریمیرپرو و پریمیرالمنت جهت تدوین فیلم های خودمان هر دو پریمیر را از چند بخش مورد مقایسه قرار میدهیم :

  • قیمت
  • سیستم سخت افزاری مورد نیاز
  • چهارچوب
  • کارایی
  • امکانات و سازگاری

مقایسه ی پریمیرپرو Premiere Pro و پریمیر المنت Premiere Element

ردیف پریمیرپرو پرو Premiere Pro پریمیر المنت Premiere element
قیمت نسخه ی اصلی ماهیانه 32 دلار قیمت نامحدود زمان 99 دلار
سطح کاربری حرفه ای متوسط
ویندوز فقط ویندوز10 و 64 بیتی فقط ویندوز10 و 64 بیتی
مک جدیدترین نسخه ها جدیدترین نسخه ها
سی پی یو Cpu قوی و چند هسته ای تک هسته ای و در حدود 2 گیگاهرتز
رم Ram 8 گیگابایت و بیشتر 4 گیگابایت
معایت قیمت بالا، نیاز به آموزش حرفه ای، سخت افزار قوی لازم است قابلیت های محدود، برای نسخه حرفه ای باید هزینه بپردازید
مزایا داشتن امکانات کامل، سطح تدوین فیلم حرفه ای، بروزرسانی دائم یادگیری خیلی ساده تر، محیط آسان، قیمت مناسب

 

 

مقایسه ی قیمت نرم افزار پریمیرپرو با پریمیر المنت

نرم افزار پریمیر دارای نسخه های پولی است یعنی برای استفاده از پریمیرپرو یا پریمیرالمنت باید هزینه سالانه ی استفاده از نرم افزار را به ادوبی پرداخت کنید چون شرکت ادوبی نرم افزارهای خود را بصورت اوریجینال و با پشتیبانی سالیانه به مشتری های خود ارائه میدهد، (البته در ایران و برخی کشورها به دلیل عدم توانایی در خرید نسخه ی اصلی پریمیر از نوع غیرقانونی آن استفاده مینمایند) البته اگر قصد تهیه نسخه اصلی و لایسنس پریمیرپرو یا پریمیرالمنت را دارید مانی سافت این محصول اوریجینال را به نمایندگی از ادوبی در ایران به شما ارائه میدهد.

اما قیمت نرم افزار ادوبی، پریمیرپرو برای یک سال حدود 4 میلیون تومان و پریمیرالمنت برای یکسال حدود 1 میلیون تومان هزینه دارد، این اختلاف قیمت در پریمیرپرو و پریمیرالمنت به دلیل تفاوت در امکانات و توانایی های هر دو پریمیر است و پریمیرپرو گرانتر است چون بسیار حرفه ای تر و امکانات بیشتری دارد و از طرفی ادوبی در مدت یکسال استفاده شما، دائما آپدیت یا بروزرسانی میشود که در این آپدیت ها امکانات جدید و رفع مشکلات قبلی اتفاق می افتد، پس تا اینجا میدانید که قیمت پریمیرپرو از پریمیرالمنت بیشتر است.

البته پریمیرپرو سی سی امکان پرداخت هزینه به صورت ماهیانه را نیز دارد، هم میتوانید ماهیانه پرداخت کنید هم سالیانه و این پرداخت هر سال باید انجام شود اما پریمیر المنت یکبار پرداخت خواهید نمود.

قیمت نرم افزار پریمیر

مقایسه سیستم مورد نیاز برای پریمیرپرو Premiere Pro و پریمیر المنت Premiere Element

در نسخه پریمیرپرو که مدل حرفه ای نیز میباشد، به دلیل امکاناتی که در آن طراحی شده، در مقایسه با پریمیرالمنت، سخت افزار قوی تری نیاز خواهید داشت، به طور مثال پریمیرپرو نیازمند سی پی یو از کورآی 3 و چند هسته ای به بالا میباشد، چقدر بالا؟ خیلی بالا، یعنی هرچقدر سی پی یو شما قوی تر و سریعتر باشد، سرعت انجام تدوین فیلم با پریمیرپرو بیشتر میشود، اما اگر از پریمیرالمنت استفاده کنید، سی پی یو شما میتواند دو هسته ای نیز باشد مثلا در حد 2 گیگاهرتز که امروزه جزو سی پی یو های متوسط به پایین است. با دیدن پیشنهاد مشخصات یک سیستم برای میکس فیلم  متوجه خواهید شد که دقیقا چه سیستمی برای پریمیرپرو سی سی به کار شما خواهد آمد

در مورد سیستم عامل نیز باید بدانید هر دو پریمیر هم در ویندوز نصب میشوند هم در مک، اما پریمیرپرو در نسخه مک 10.10 به پایینتر در نسخه سی سی خود نصب نخواهد شد و همچنین روی ویندوز7 نیز نصب نمیشود، این سیاست ادوبی است.

در مورد میزان استفاده از رم Ram هم بدانید که پریمیرپرو نیازمند پیشنهاد 8 گیگابایت است اما پیشنهاد ادوبی میزان 16 گیگابایت رم است اما برای پریمیر المنت بین 4 تا 5 گیگابایت رم کافی است.

مشخصات پیشنهادی ادوبی کمک خوبی به شما خواهد نمود که چه سخت افزار یا نرم افزاری مورد نیاز برای هر دو پریمیر خواهد بود.

کمترین اندازه تصویری که نرم افزار پریمیرالمنت قبول میکند 1024 در 768 پیکسل و برای نرم افزار پریمیرپرو سی سی 1280 در 800 پیکسل میباشد، چرا مهم است چون برخی افراد در لپ تاپ با مانیتورهای کوچک تدوین مینمایند، پس اگر حداقل اندازه را نداشته باشند، امکان تدوین با پریمیر را نخواهند داشت.

سیستم نیاز برای پریمیرپرو Premiere Pro و پریمیر المنتPremiere Element

مقایسه محیط پریمیرپرو Premiere Pro و پریمیرالمنت Premiere Element

محیط تدوین فیلم در پریمیرپرو Premiere Pro و پریمیرالمنت Premiere Element

جالب است که محیط کاری هر دو پریمیر با یکدیگر متفاوت است، نرم افزار پریمیرپرو سی سی بسیار حرفه ای تر و دارای امکانات فراوانی است و شرکت ادوبی با هر آپدیت که انجام میدهد آپشن های جدیدی ممکن است به محیط کاربری پریمیرپرو سی سی اضافه کند اما در پریمیرالمنت این اتفاق یعنی دائما افزودن امکانات متعدد ممکن است رخ ندهد، چون پریمیر المنت بیشتر برای افرادی است که حرفه ای نیستند.

محیط کاربری هر دو پریمیر بسیار جذاب و البته ساده است که دارای ترک های متعدد صدا و تصویر میباشند تا تدوینگر بتواند انواع عکسها و فیلم ها و صداها را در لایه های متعدد حتی برای پروژه های تقریبا بزرگتر از متوسط در پروژه قرار دهد.

هر دو پریمیر مجهز به فضای دسته بندی مدیاها هستند، میتوانید درون برنامه مدیاهای خود را با دسته بندی های مختلف تفکیک کنید.

خود من با اینکه در سطح کاملا حرفه ای از پریمیرپرو سی سی استفاده میکنم، اما گاها از محیط تدوین پریمیر المنت بیشتر لذت میبرم، گاها از حرفه ای تدوین نمودن خسته میشویم، میخوایم مقداری آسانتر تدوین کنیم، گزینه ها اتوماتیک باشند، البته میدانم که هنر تدوین فیلم نیازمند حوصله و دقت زیاد است اما خب خسته شدن نیز یکی از بخش های ان میباشد، اینجاست که محیط ساده تر و جذابتر پریمیر المنت چشم ما را بیشتر نوازش میکند.

مقایسه پریمیرپرو و پریمیر المنت به فارسی

پریمیر المنت دارای دو بخش حالت راهنما و حالت پیشرفته است و با روش هایی که در طراحی محیط نرم افزار المنت به کار رفته موجب میشود کارها مقداری سریعتر و راحتتر انجام شود، مثلا در پریمیر المنت براحتی میتوانیم اسلایدشو جذاب درست کنیم اما در پریمیرپرو سی سی اینکار به سادگی و جذابیت پریمیر المنت نخواهد بود. ممکن است یادگیری پریمیر المنت زمان بر باشد، اما وقتی که آنرا خوب یاد بگیرید سرعت بسیار بالایی در تدوین خواهید داشت.

مقایسه ی قابلیت ها و امکانات پریمیر المنت با پریمیرپرو سی سی

وقتی بحث قابلیت ها و امکانات نرم افزار تدوین پریمیر به میان می آید بدون شک دست پریمیرپرو سی سی بالاتر است و یکی از دلایل این برتری، پذیرش تعداد بسیار زیادی از فرمت های ویدویی توسط پریمیرپرو سی سی نسبت به پریمیر المنت است، به این صورت که تدوینگر میتواند انواع فوتیج را وارد پریمیر نماید.

در پریمیرپرو سی سی میتوان انواع افکت های صوتی، جلوه های ویژه، افکت های بینظیری مانند بی سی سی، ردجاینت، سافایر را نصب نمود و تمام تلاشمان را برای انجام یک تدوین حرفه ای انجام دهیم در صورتیکه پریمیر المنت فاقد بسیاری از این قابلیت ها میباشد.

این همه گفتیم پریمیر المنت نسبت به پریمیرپرو سی سی امکانات نداره، اما جالب است بدانید، مثلا برای حذف غبار و شفاف نمودن ویدیو در پریمیر المنت افکت های آماده و بسیار پرکاربردی قرارداده شده که حتی بدون داشتن دانش حرفه ای، میتوان غبار و دود و مه را از تصویر حذف و تصویر را اصطلاحا شست اما اگر بخواهیم همینکار ها را در پریمیرپرو سی سی انجام دهیم حتما باید آموزش کامل دیده باشیم، پس پریمیر المنت هم توانایی های خود را دارد.

کدام پریمیر را برای تدوین فیلم انتخاب کنیم

وقتی بحث انتخاب بین پریمیرپرو سی سی و پریمیر المنت به میان می آید باید نهایت دقت خود را صرف نمائید، چون موضوع گذاشتن زمان و خرج نمودن هزینه در میان است، در این مرحله باید به پروژه هایی که میخواهید انجام دهید، نگاهی انداخته و با توجه به نیازها و تکنیک هایی که قرار است اجرا شود، پریمیر را انتخاب کنید.

زمانی از پریمیر المنت Premiere Element استفاده کنیم که

تازه کار هستیم و دانش حرفه ای برای تدوین فیلم نداریم، میخواهیم جشن تولد را میکس کنیم، میخواهیم مستند تدوین کنیم، قصد داریم برای یک ارگان دولتی تدوین فیلم انجام دهیم، چرا این موارد را گفتم، چون در تمام این نوع تدوین ها نیازمند انجام جلوه های ویژه نیستید و پروژه تدوین شما تقریبا ساده و مناسب است، البته پریمیر المنت با آپشن هایی که در اختیار شما قرار میدهد میتوانید خیلی فراتر از چیزی که من ساده میگویم، نیز انجام دهید، قصد دارم شما را متوجه این کنم که از پریمیر المنت انتظار خیلی حرفه ای تدوین نمودن نداشته باشید اما به عنوان یک نرم افزار تدوین فیلم در سطح نیمه حرفه ای توانایی های خود را دارد.

با فرمت های متعدد ویدیویی تدوین انجام میدهد، امکان خروجی گرفتن و قراردادن پروژه ی فیلم در شبکه های اجتماعی را نیز دارد.

پریمیر المنت دستورات اتوماتیک بسیار پرکاربرد و جذابی دارد.

وقتی در تصحیح رنگ و قوانین تصحیح نور آشنایی ندارید، پریمیر المنت کمک فراوانی به شما خواهد رسانید.

دستورات تریم را بسیار ساده انجام میدهد

زمانی از پریمیرپرو سی سی Premiere Pro CC استفاده کنیم که

فوتیج ها و فایلهای ویدیویی ما در سطح حرفه ای هستند، چون دوربین هایی مانند رد Red یا بلک مجیک فرمتی را رکورد مینمایند که نرم افزار پریمیرپرو سی سی بخوبی آنرا میپذیرد

وقتی که میخواهیم تصحیح رنگ کاملا تخصصی انجام دهیم و رنگ های سینمایی مانند هالیوود اجرا کنیم، تصحیح رنگ یک هنر است با درک کامل هیو یا هو Hue در تصحیح رنگ سینمایی با پریمیرپرو  دید بسیار جدیدی از رنگ بدست خواهید آورد.

با پریمیرپرو سی سی فیلم های سینمایی بزرگی مانند Terminator Dark Fate تدوین شده اند، این یعنی پریمیرپرو توانسته خود را به سطح حرفه ای برساند که یک کمپانی بزرگ فیلمسازی از آن استفاده کند.

اغلب تکنیک های سینک و هماهنگ سازی، تدوین همزمان چند دوربین، جلوه های ویژه ی زیبا در پریمیرپرو سی سی قابل انجام هستند.

موردی که در خصوص پریمیرپرو سی سی وجود دارد این است که باید آنرا خیلی اصولی و تجاری آموخت، چون دریایی از توانایی هاست، نباید به پریمیرپرو سی سی اینگونه نگاه کرد که مثلا برای تدوین عروسی مناسب است یا نمیتوان در پروژه های موزیک ویدیو حرفه ای از آن استفاده نمود، شک نکنید اگر درست آنرا بیاموزید و درک عمیقی از دریای توانایی هایش بدست بیاورید، در زمانی خیلی کوتاه هر پروژه ای را که تمایل داشته باشید خواهید ساخت، کسانی چنین صحبتی خواهند داشت که مثلا پریمیر نمیتواند، که آنرا خوب بلد نیستند و یا قصد دیگری از صحبت های خود دارند، فقط باید پریمیرپرو سی سی را خوب یاد بگیرید.

اگر تیمی کار میکنید، پروژه های بزرگ انجام میدهید، پس بین پریمیرپرو سی سی و پریمیر المنت باید پریمیرپرو سی سی را انتخاب کنید.

برخی قابلیت ها و امکانات پریمیر المنت Premiere Element که در عین سادگی اما قدرتمند میتواند در زمان کوتاهی اجرا شوند

امکانات پریمیر المنت

  • کاهش نویز صدا با سرعت خیلی بالا
  • قابلیت پیدا نمودن ویدیوهایی که افراد یا پرتره در آنها وجود دارد
  • تریم اتوماتیک و هوشمند
  • امکان خارج نمودن تصاویر از ویدیوها به صورت اتوماتیک
  • حذف هی ز ( غبار و مه )
  • ریمیکس اتوماتیک موزیک
  • توانایی اجرای تکنیک های پن و زوم بر روی چهره ی افراد که خیلی پرکاربرد است
  • کاهش اتوماتیک لرزش از ویدیوها
  • تم نمایش فیلم
  • اجرای تایم لپس
  • اجرای انیمیشن متحرک آسمان
  • فیل فریم Fill Frame
  • اجرای افکت پن شیشه ای
  • تکنیک فریز فریم به همراه تایتل متحرک
  • افکت های شبکه های اجتماعی
  • لایه ی ادجاست
  • رنگهای پاپ
  • اسلوموشن و تکنیک های سرعت
  • ترک موشن یا دنبال کننده
  • افکت کارتونی و گرافیکی
  • اجرای ترنزیشن
  • تایتل های متحرک
  • منوهای حرکت دار
  • تیتراژ اتوماتیک پایانی
  • امکان تدوین و نمایش ویدیوهای فورکی4K
  • پشتیبانی از مانیتور رتینا در اپل
  • اجرای 250 افکت صوتی
  • بالانس اتوماتیک صدا
  • تصحیح رنگ
  • ترکیب چند ویدیو به صورت خلاقانه
  • تولید اسلایدشو جذاب
  • ساخت اسلاید شو داینامیک
  • دستورات تولید خروجی اتوماتیک
  • تولید فایل گیف از پروژه
  • اشتراک گذاری در شبکه یوتیوب
  • تولید دیسک دی وی دی از پروژه فقط در ویندوز و نسخه 2020 المنت

برنامه پریمیر را چطور دانلود کنم و چگونه یاد بگیرم

برای دانلود برنامه پریمیرپرو سی سی و دانلود برنامه پریمیر المنت و برای یادگیری تجاری این نرم افزار چنل تلگرام ما رو دنبال کنید

نتیجه گیری

هیچ کس به جز شما نمیتواند این تصمیم را برایتان بگیرد، پس تمرکز کنید، چنانچه به این نتیجه میرسید که ممکن است در آینده وارد حیطه ساخت موزیک ویدیو، تدوین فیلم سینمایی، میکس فیلم عروسی یا کلیپ فرمالیته، تیزر تبلیغاتی، موشن گرافی، میشوید، بهتر است پریمیرپرو سی سی را انتخاب کنید، اما آنرا درست یاد بگیرید، چنانچه یک عکاس هستید، یا میخواهید ویدیوهای خانوادگی خود را تدوین کنید، کلیپ آسان و زیبا بسازید، همایش و مراسمات اداری تدوین نمائید، پیشنهاد من پریمیر المنت است.

احتمالش هست با خوبی هایی که پریمیر المنت Premiere Element داره، بسیاری از کسانی که اشتباها به سمت پریمیرپرو سی سی رفتن، به سمت المنت بیان، دست کم نگیریدش.

در نهایت برای یادگرفتن هر دو پریمیر میتوانید از مطالب سایت و چنل تلگرام و صفحه ی اینستاگرام ما استفاده کنید، فریب کلماتی مانند آموزش صفر تا صد را نخورید، چون این علم یعنی تدوین فیلم انتهایی ندارد.

1 دیدگاه

  • Jamesscorm

    Your knowledge is quite useful.

    1399-02-08 در 09:05

قسمت دیدگاه ها بسته می باشد.